Aici e oaza ta de liniste si sanatate!

Testare substante vitale- 33 de vitamine, minerale si probiotice

La Centrul Healthy Life testam cu aparatul de biorezonanta Rayocomp PS 1000 polar 33 de substante vitale : IMG_20140716_193546IMG_20140716_193602IMG_20140716_193611IMG_20140716_193621IMG_20140716_193631

Termenul de vitamină este folosit pentru a descrie un anumit compus organic de care organismul are nevoie, dar pe care nu îl poate produce singur. În principal, vitaminele servesc drept catalizatori pentru anumite reacţii din corpul nostru.

Dacă aceşti catalizatori lipsesc, cum este în cazul carenţelor vitaminice, funcţiile normale ale organismului nu mai funcţionează corect şi astfel apare riscul crescut de dezvoltare a bolilor.

Vitaminele se clasifică în două categorii: liposolubile (prezente în ţesuturile grase şi musculare ale corpului şi care sunt absorbite prin intermediul tractului intestinal cu ajutorul grăsimilor) şi hidrosolubile (care nu rămân pentru mult timp în organism, fiind eliminate prin intermediul urinei).

vitamine-tratament-naturist-aliment

Vitamine liposolubile
Vitamina A: oua, carne, lapte, branza, smantana, viscere (ficat, rinichi), peste (cod), ulei de peste.
Vitamina D: branza, unt, margarina, lapte fortificat, peste, stridii, cereale.
Vitamina E: grau, cereale (seminte), porumb, nuci, masline spanac si alte legume frunze, uleiuri vegetale (din germeni de porumb, floarea soarelui, soia), paine neagra, fasolea uscata, mazarea.
Vitamina K: legume verzi (salata verde, spanac, ceapa verde, ierburi-marar, patrunjel, leustean), cereale, galbenus de ou.

Vitamine hidrosolubile
Folat: legume frunze verzi, alimente suplimentate, viscere (ficat), carne, paine neagra.
Niacina: produse lactate, carne de pasare, peste si preparate din peste, oua, legume, nuci, cereale imbogatite cu B3.
Acidul pantotenic si biotina: oua, peste, lactate, cereale integrale, legume, drojdie, broccoli si alte legume din aceasta familie: varza, salata.
Tiamina: cereale, paste, paine neagra si intermediara, preparate din carne de porc, fasole uscata, mazare, peste, soia, produse lactate, fructe (mai ales banane), drojdie de bere.
Vitamina B2: cereale pentru micul dejun, paste, branzeturi, lactate fortificate, sucuri de fructe, bauturi energizante.
Vitamina B12: carne, in special viscere (ficat), produse de origine animala (oua, lapte, carne de pasare si peste).
Vitamina B6: vegetale, in special avocado, nuci, drojdie, fasole verde, produse animale- carne de pui, peste si ficat.
Vitamina C: citrice (in stare bruta, dar si in sucuri, desi mai putin), capsuni, rosii, broccoli, napi, ceapa verde, cartofi. Principala sursa este reprezentata de fructe si legume, continutul vitaminic al acestora depinzand in functie de specie si de partea consumata (frunze, radacina, tubercul).

Deoarece majoritatea vitaminelor nu pot fi sintetizate de catre organism, acesta trebuie sa le primeasca prin dieta (fie ca atare, fie sub forma de provitamine). Exista 13 vitamine esentiale (lipsa lor afecteaza functionalitatea normala a organismului): A, C, D, E, K, tiamina (B1), riboflavina (B2), niacina (B3), acidul pantotenic, biotina, vitamina B6, vitamina B12, acidul folic.
Functiile vitaminelor sunt complexe, incluzand aici: functie de hormoni sau hormon-like (vitamina D), antioxidanti (vitamina E), rol in cresterea si diferentierea tisulara (vitamina A) si lista poate continua.
1299_vitamine-si-minerale

Fiecare vitamina are anumite roluri bine stabilite in economia organismului.

Vitamina A – este un nutrient esential si se gaseste in natura sub mai multe forme chimice, in functie de compozitie si structura indeplinind anumite functii. In general, se considera ca vitamina A intra in structura pigmentilor retinieni responsabili de vederea la lumina slaba si distingerea culorilor. Este esentiala pentru mentinerea integritatii si sanatatii tegumentelor si mucoaselor, dar are si importanta in mentinerea sanatatii oaselor, dintilor (mai ales in perioada de crestere). Studii recente au demonstrat ca are roluri trofice genitale.

Vitamina B6 – se prezinta sub 3 forme: piridoxina, piridoxal, piridoxamina, insa specialistii au integrat toate formele sub denumirea de piridoxina. Vitamina B6 face parte din complexe enzimatice implicate in metabolismul proteinelor si aminoacizilor (deci, cu cat consumul de proteine va fi mai ridicat, cu atat necesarul va fi mai mare). Alte roluri asociate vitaminei B6 sunt stimularea cresterii si dezvoltarii, cresterea capacitatii de aparare impotriva infectiilor, favorizarea activitatii cerebrale.

Vitamina B12 – se mai numeste ciancobalamina si, ca si restul vitaminelor din grupul B, indeplineste roluri in complexele enzimatice asociate diverselor metabolisme. De asemenea, promoveaza reepitelizarea mucoasei digestive (rol important in ulcer), stimuleaza dezvoltarea si intretine activitatea maduvei hematoformatoare.

Vitamina C – acidul ascorbic este un antioxidant cu importanta in dezvoltarea normala a dintilor si gingiilor, in procesul de mineralizare a scheletului. Ea promoveaza vindecarea si cicatrizarea plagilor si ranilor tegumentare (prin sinteza de colagen), fortifica sistemul imun, asigurand astfel protectie impotriva infectiilor microbiene si virale. Este implicata in facilitarea absorbtiei fierului si in cresterea rezistentei organismului fata de diverse substante toxice din mediu.

Vitamina D – forma naturala a vitaminei apare prin actiunea razelor ultraviolete asupra unui constituent al sebumului secretat de piele. Expertii sunt de parere ca expunerea de 3 ori/saptamana la soare timp de 10-15 minute, este suficienta pentru a stimula sinteza acestei vitamine, cu asigurarea cantitatii necesare organismului. Vitamina D faciliteaza absorbtia calciului si depunerea sa in oase si dinti (asigurand astfel o rezistenta crescuta acestor structuri) si intervine in homeostazia fosforului.

Vitamina E – sau tocoferol, este o substanta cu importante proprietati antioxidante. Este o vitamina cu roluri in mentinerea structurii si functiei normale a organelor de reproducere, in asigurarea troficitatii sistemului muscular. Are dovedit efect hepatoprotector (prin sinteza unor produsi), rol de a stimula proliferarea celulara si de a forma hematiile, si faciliteaza utilizarea vitaminei K in organism.

Vitamina K – desi nu este o vitamina esentiala, rolurile sale in procesul coagularii (efecte procoagulante) o fac indispensabila organismului. Studii recente demonstreaza ca vitamina K este implicata si in mentinerea rezistentei si integritatii structurilor osoase la persoanele in varsta.

Biotina – sau vitamina B7, face parte din grupul vitaminelor B si are rol esential in metabolismul proteinelor si carbohidratilor, in procesul de gluconeogeneza, precum si in producerea unor hormoni si sinteza de colesterol si acizi grasi. Alte functii importante ale biotinei sunt: mentinerea in limite normale a glicemiei si promovarea sanatatii fanerelor (par si unghii).

Niacina – sau vitamina PP (B3) apartine complexului B. Apartenenta la familia vitaminelor B explica functiile ei in procesele metabolice, avand rol esential in eliberarea energiei din moleculele de glucide, lipide si proteine. Printre alte functii se numara: scaderea nivelului colesterolului din sange, mentinerea sanatatii pielii si promovarea functionalitatii la randament maxim a structurilor nervoase.

Acidul folic – folatul functioneaza in organism in stransa legatura cu vitamina B12, fiind implicat in formarea hematiilor. Prezenta lui este necesara si sintezei de AND (iar prin aceasta, acidul folic este implicat in procesul de crestere si dezvoltare tisulara, pe care il controleaza strict). Acidul folic are roluri protectoare pentru fat, pe care il protejeaza impotriva aparitiei diverselor anomalii congenitale, de aceea femeile insarcinate ar trebui sa fie foarte atente la nivelul acestei vitamine. Printre cele mai frecvente malformatiii legate de insuficienta acidului folic se numara si spina bifida.

Acidul pantotenic – sau vitamina B5, este o vitamina hidrosolubila esentiala, implicata in metabolismul si sinteza carbohidratilor, proteinelor, lipidelor, in special colesterolului (prin intermediul unei coenzime la a carei formare contribuie, coenzima A). Prezenta lui este importanta in sarcina, acesta promovand evolutia normala a gestatiei.

Riboflavina (vitamina B2) – este o vitamina hidrosolubila ce se inactiveaza rapid la lumina. Este parte constitutiva a unor enzime cu rol in eliberarea energiei necesare fiecarei celule. Acest lucru o face indispensabila organismului. Este implicata in cresterea somatica si in formarea hematiilor.

Tiamina (vitamina B1) – este o vitamina hidrosolubila instabila termic (se descompune la caldura). Ea se combina cu diferite proteine si formeaza astfel, enzime ce metabolizeaza glucidele (cu eliberare consecutiva de energie). Este esentiala pentru procesul fiziologic de crestere si participa la mentinerea functionalitatii optime a sistemului cardiovascular, nervos dar si digestiv.

Fără B-urile din ouă, lactate, ciuperci şi carne, buzele se crapă, iar unghiile devin sfărâmicioase fără vitamina C.
652x450_102206-vitamine-esentiale-pentru-organism-si-alimentele-in-care-le-gasesti
Iată cum te anunţă organismul că îţi lipsesc vitamine:

Răni frecvente la gură: sunt provocate de lipsa fierului, a acidului folic şi a vitaminei B12
Buze uscate şi crăpate: carenţe de vitaminele B2 şi B6
Piele înroşită şi iritată pe braţe: lipsa unui complex de vitamina B şi vitamina E
Piele uscată: lipsa zincului şi a acizilor graşi
Sindrom premenstrual: lipsa zincului, a magneziului şi a vitaminei B6
Creşterea înceată a părului: lipsa fierului şi a zincului
Ochii inroşiţi, obosiţi: lipsa vitaminelor A şi B2
Exfolierea unghiilor: lipsa fierului, a zincului sau a acizilor graşi
Ten palid: lipsa fierului, a acidului folic şi a vitaminei B12
Furnicături în picioare pe timpul nopţii: lipsa fierului şi a acidului folic
Acnee: carenţe de zinc, vitamina A şi acizi graşi.

MINERALE

Fierul previne chelirea, iar zincul acneea

Ca şi vitaminele, mineralele sunt extrem de importante pentru organism. Fără fier, unghiile devin friabile, iar părul cade mai repede. „Este nevoie să mâncaţi spanac, ştevie şi urzici ca să vă refaceţi rezervele de fier”, sugerează medicul dermatolog Costin Căruntu, de la Ambulatoriul Institutului „N. Paulescu”, din Bucureşti. Zincul, la rândul lui, reglează secreţia de sebuum şi combate apariţia acneei, iar magneziul reglează majoritatea mecanismelor care au loc la nivelul pielii. „Toate vitmainele şi mineralele ar trebui cuprinse în dietă. Pielea este un organ ca toate celelalte şi are nevoie de aceste substanţe”, adaugă Căruntu.

Mineralele si rolul lor in structura organismului Mineralele sunt componente anorganice. La fel ca vitaminele, multe minerale functioneaza ca niste co-enzime, facand posibile reactiile chimice in tot organismul. Pe langa rolul de co-enzima, unii micronutrienti mai au si alte functii, de exemplu: Vitamina E actioneaza ca un antioxidant, calciul si magneziul intra in compozitia oaselor, fierul face posibil transportul oxigenului de la plamani la celulele organsimului, iar vitamina D functioneaza ca un hormon.
images minerals

Calciul – constituent de baza al oaselor si dintilor si fortifiant al sistemului osos; stimuleaza activitatea unor enzime, intervine in permeabilitatea membranelor celulare, este co-factor al coagularii, intervine in secretia unor hormoni (insulina), diminueaza excitabilitatea neuro-musculara; contribuie la prevenirea cariilor dentare, spasmofiliei, rahitismului, osteomalaciei si osteoporozei; indispensabil bunei functionari a sistemului nervos, asigurand transmiterea influxurilor. Semne ale insuficientei de calciu: Crampe musculare, excitabilitate neuro-musculara exagerata, insomnie, predispozitie catre convulsii, scaderea sau pierderea tonusului muscular.

Fierul – are functie respiratorie, intrand in alcatuirea hemoglobinei; intervine in energetica celulara, in procesele de oxidoreducere si in sinteza acizilor nucleici; sustine sistemul de aparare al organismului impotriva agresivitatii factorilor infectiosi. Semne ale insuficientei: Oboseala, anemie, intolerantla frig, intarziere in dezvoltarea intelectuala.

Magneziul – intervine direct in unele procese metabolice, ca element constitutiv al unor enzime importante (chinaze); ajuta la fixarea calciului si la absorbtia potasiului; controleaza, singur sau impreuna cu alte vitamine si minerale, glicoliza si procesele generatoare de energie la nivel celular, contractia musculara, buna functionare a muschiului cardiac si a creierului, metabolismul lipidelor si sintezele hormonale, etc.; are actiune sedativa asupra sistemului nervos si actioneaza impotriva stresului ca important factor de detensionare; protejeaza organismul fata de decalcifieri si diminueaza riscul formarii de calculi din sarurile de calciu; asigura buna functionare a sistemului gastrointestinal. Semne ale insuficientei: Depresii, apatii, tensiune musculara, convulsii, excitabilitate crescuta, hiperactivitate, costipatii, sindrom premenstrual, oboseli, crampe musculare.

Zincul – constituie elemental activ pentru circa 300 de enzime, in care are rol structural, regulator sau catalitic; esential pentru crestere si dezvoltare, joaca un rol important pentru metabolismul proteinelor, lipidelor, glucidelor si acizilor nucleici, intrand in structura ADN; crucial pentru mentinerea structurii si integritatii membranei celulare; esential pentru integritatea sistemului imunitar si pentru imunocompetenta, avand actiune antiinfectioasa si antitumorala; necesar in procesele de regenerare celulara; contribuie la structura normala a pielii si la mentinerea sanatatii acesteia, accelerand vindecarea ranilor; activeaza sinteza insulinei, precum si procesele de detoxifiere pentru eliminarea unor compusi chimici poluanti; actioneaza ca antioxidant, intrand in alcatuirea enzimei SOD/superoxid dismutaza si neutralizand, astfel, radicalii liberi de oxigen; regleaza nivelurile de vitamina A si cantitatea in care aceasta este eliberata de ficat; ajuta la mentinerea in buna stare a prostatei si previne hipertrofia benigna de prostata; impulsionează sinteza hormonului sexual masculin (testosteron), care imbunatateste atat erectia, cat si ejacularea; important pentru dezvoltarea normala a creierului si pentru asigurarea functiilor sale. Semne ale insuficientei: Pete albe la nivelul unghiilor, striuri pe piele, modificari ale mirosului, dureri articulare, intarziere in dezvoltarea sexuala, ciclu menstrual neregulat, vindecarea dificila a ranilor, infectii frecvente, acnee.

Seleniul – reprezinta gruparea activa a enzimei Glutation-peroxidaza, asigurand astfel prevenirea organismului de urmarile stresului oxidativ; atenueaza simptomele specifice menopauzei; joaca un rol important in buna functionare a sistemului imunitar, ca imunomodulator; accentuează dorinta sexuală a barbatilor si reduce simptomele neplacute ale tulburarilor hormonale; contribuie la prevenirea bolilor degenerative (cancer) si potenteaza tratamentul impotriva bolilor cardiovasculare si a matretii. Semne ale insuficientei: Intarziere in crestere, piele uscata si scuamoasa la nivelul scalpului,probleme cutanate, boli canceroase

Cuprul – intra in alcatuirea unor enzime antioxidante (SOD/superoxid dismutaza); participa la sinteza colorantilor din par si piele (melanine); intervine in formarea tesutului conjunctiv de baza care serveste la elaborarea unei multitudini de alte tesuturi; necesar bunei utilizari a vitaminei C; influenteaza functionarea muschilor, a nervilor si a sistemului imunitar; participa la producerea de energie si contribuie la absorbtia fierului si la formarea hemoglobinei, prevenind astfel anemia; intervine in metabolismul glucozei si al colesterolului, fiind util in hipercolesterolemie si ateroscleroza. Semne ale insuficientei: Anemie, procese inflamatorii, artrite.
saruri_minerale

Manganul – potenteaza activitatea multor enzime si a vitaminelor din complexul B; are efecte benefice asupra sistemului nervos, micsorand iritabilitatea si facilitand capacitatea de memorare; elibereaza organismul de agentii poluanti; participa la sinteza colagenului si la metabolismul glucidelor, steroizilor si al catorva hormoni (de ex., cei tiroidieni); creste potentialul de procreare masculin; ajuta la reducerea inflamatiilor in artrita reumatoidala prin intermediul SOD, caruia ii stimuleaza sinteza.

Cromul – intervine in metabolismul glucidelor si al grasimilor, fiind benefic in tratamentul diabetului (potenteaza actiunea insulinei si intervine in transportul glucozei catre celule, unde aceasta este transformata in energie) si al bolilor cardiovasculare (prin cresterea nivelului de colesterol „bun” si reducerea riscului tensiunii arteriale si a altor boli cardiovasculare); contribuie la arderea grasimilor, la reducerea depozitelor adipoase si la inlocuirea acestora cu masa musculara, fiind util in tratamentul obezitatii si in actiunile de remodelare corporala. Semne ale insuficientei: Oscilatii ale nivelului glucozei in sange si nivel crescul al colesterolului.

Potasiul – esential pentru mentinerea echilibrului lichidelor din celule si pentru desfasurarea reactiilor enzimatice ce au loc in interiorul acestora; asigura buna functionare a inimii (prin reducerea tensiunii arteriale) si a sistemului nervos (sprijina transmiterea semnalelor nervoase si contractrea muschilor); contribuie la convertirea glucozei in glicogen, pentru a fi stocat si eliberat mai tarziu. Semne ale insuficientei: Forta musculara scazuta, adinamie, apatie, edeme la nivelul extremitatilor, aritmii, greturi, varsaturi, piele uscata, scaderea sensibilitatii cutanate.

Molibdenul este un mineral despre care se vorbeste mult mai puţin decât despre elemente precum calciu, magneziu etc., însă acesta este un mineral esenţial pentru tot ce este viu.

Este un microelement ce funcţionează ca şi cofactor enzimatic pentru câteva enzime ce catalizează multe reacţii ale ciclurilor azotului, carbonului şi sulfului. Acestea fiind spuse, molibdenul nu este necesar doar pentru sănătatea oamenilor ci şi pentru cea a mediului în care trăim.

Acest mineral participă direct sau indirect la metabolizarea aminoacizilor, eliminarea toxinelor şi la descompunerea nucleotidelor (precursori ai acizilor nucleici) în scopul formării acidului uric (un antioxidant foarte puternic).
Ultimele cercetări arată că acest mineral poate influenţa şi eliminarea unor compuşi ce provoacă mutaţii genetice.

Carenţa de molibden
Carenţa de molibden nu a fost niciodată raportată în cazul persoanelor sănătoase. Totuşi, au fost observate cazuri de carenţa în urma administrării de hrană fără molibden, intravenos. Aceasta a produs dureri de cap, creşterea ritmului respirator şi cardiac şi comă. Carenţa mai poate fi cauzată şi de mutaţii genetice care afectează sinteza formei active a molibdenului în organism.

Siliciul – implicat in patogeneza arteriosclerozei, intarzierilor in osificare si dentitie, hipertensiunii arteriala, demineralizarilor si rahitismului, asteniei si slabirii generale a organismului, tuberculozei, unor boli de piele si a imbatranirii celulelor, in general. Semne ale insuficientei: Deformari osoase, modificari din partea tesutului conjunctiv, crampe musculare, irascibilitate, insomnie.

Potasiu- Metal alcalin raspandit in natura sub forma de saruri, care joaca un rol important in echilibrul electrolitic al organismului. organismul unui adult de 65 de kilograme cuprinde mai mult de 160 grame de potasiu (K). Acesta joaca un rol in reactiile chimice care pun in joc proteinele si glucidele, in reglarea presiunii arteriale si mai ales in fenomenele de excitabilitate si de contractie, caracteristice celulelor nervoase si musculare. Principalele surse alimentare de potasiu sunt legumele si fructele, carnea, ciocolata etc

IMG_20130415_162502

(Surse :http://www.sfatulmedicului.ro/Vitamine-si-minerale/vitaminele_1527 , http://www.doctorulzilei.ro/simptomele-si-efectele-lipsei-de-vitamine-si-minerale/ , http://www.drogheria.ro/Articole/Vitaminele-si-mineralele-si-rolul-lor-in-organism-6-177.html , http://cesamancam.ro/molibden.html )

Anunțuri

Comments on: "Testare substante vitale- 33 de vitamine, minerale si probiotice" (2)

  1. […] Testare substante vitale- 33 de vitamine, minerale si probiotice […]

  2. […] Testare substante vitale- 33 de vitamine, minerale si probiotice […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor de etichete

%d blogeri au apreciat asta: